15
Jul

0

Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (Ε.ΛΕ.ΦΥ.Σ).: Δημιουργώντας Κόμβους Έρευνας & Καινοτομίας για τον Επιστημονικό και Γλωσσικό Ακαδημαϊκό Γραμματισμό στη Βασική Εκπαίδευση

Επιστημονικά υπεύθυνη: Μαρία Μητσιάκη, Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Συντονιστής: Ιωάννης Λεύκος, Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Κέντρο Καινοτομίας και έρευνας: Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός, Παναγιώτης Κανύχης Εργαστήριο «Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση» Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ιστοσελίδα του Project: www.elefys.gr         

Ιστοσελίδα του Λεξικού: https://elefys.e-me.edu.gr

Το Έργο με τίτλο Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (Ε.ΛΕ.ΦΥ.Σ).: Δημιουργώντας Κόμβους Έρευνας & Καινοτομίας για τον Επιστημονικό και Γλωσσικό Ακαδημαϊκό Γραμματισμό στη Βασική Εκπαίδευση, υποβλήθηκε στο πλαίσιο της  3ης Προκήρυξης της Δράσης «Επιστήμη και Κοινωνία» με τίτλο «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» και ειδικότερα της Θεματικής 1: «Κόμβοι Έρευνας & Καινοτομίας στην Εκπαίδευση» του ΕΛΙΔΕΚ και έχει προκριθεί για χρηματοδότηση, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα (ΕΛΙΔΕΚ, Α.Π. 36434/12.5.21) με χρονική διάρκεια διετίας (2021-2023)

Το Έργο συνιστά ένα διεπιστημονικό εγχείρημα στις επιστημονικές περιοχές Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Το διεπιστημονικό αντικείμενο του έργου καθορίζεται τόσο από την επιτακτική ανάγκη διαμόρφωσης εξειδικευμένων επιστημόνων όσο και από τη ζήτηση των μαθητών στη Βασική (και όχι μόνο) Εκπαίδευση, εφόσον η διεπιστημονικότητα αποτελεί επιστημολογικό ζήτημα, εκπαιδευτικό ζητούμενο και παράγοντα επαγγελματικής επιτυχίας.

Η σκοπιμότητα του Έργου περιλαμβάνει τη διάδοση, προβολή, βελτιστοποίηση και διαδραστικοποίηση του Ε.Λε.Φυ.Σ., η σύνταξη του οποίου ξεκίνησε το 2015 ως πρωτοβουλία δύο ερευνητών, ειδικών στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και τη Διδακτική των ΦΕ, και είναι σε εξέλιξη.

Στο πλαίσιο του Έργου, πρόκειται να δημιουργηθούν Κόμβοι Έρευνας και Καινοτομίας για την ανάπτυξη του επιστημονικού και γλωσσικού ακαδημαϊκού γραμματισμού, στους οποίους θα εγκατασταθεί ως διαδικτυακή εφαρμογή (σε σχολικά εργαστήρια και αίθουσες) και θα αξιοποιηθεί διδακτικά το ΑΕΥ/ ηλεκτρονικό λεξικό Ε.ΛΕ.ΦΥ.Σ.: (α) σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και προς όλες τις ομάδες αναφοράς: μαθητές, εκπαιδευτικούς, στελέχη διεύθυνσης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου (β) σε Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και σε μία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, (γ) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε συγκεκριμένα Εργαστήρια Τμημάτων ΑΕΙ και στους νέους επιστήμονες (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές) που εμπλέκονται σε αυτά, (δ) στη μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση, π.χ. επιστημονικό κέντρο, οικογένεια και μελλοντικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, π.χ. δημοτικές βιβλιοθήκες.

Το Εργαστήριο «Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση», του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου λειτουργεί ως κόμβος καινοτομίας και έρευνας και συμμετάσχει σε/διοργανώσει δράσεις διάχυσης με τη μορφή επιμορφωτικών σεμιναρίων, ημερίδων ή/και συνεδρίου.